שאלות נפוצות על טרמיטים

תוכן עניינים

מה הסימנים הראשונים של טרמיטים? 

הסימן הראשון והבולט ביותר שיש טרמיטים בבית הוא – תעלות בוץ. תעלות הבוץ האלו נבנות על ידי הטרמיטים כדי להגן על עצמם מפני מקרני השמש בחיפוש אחר המזון שלהם. אתם תראו (מקווים בשבילכם שלא, אבל אם הם יגיעו אליכם) את אותן תעלות בוץ בקירות הבית, מאחורי ארונות קיר, סמוך לארון, דלת או משקוף ובכל מקום שיש תאית בסביבה. 

תעלות הבוץ הללו יהיו בתהחלה ברוחב של עיפרון ובמקרים חריגים יותר ברוחב הרבה יותר גדול (נתקלנו כבר בלא מעט צורות שונות ומשונות) של אותן תעלות. ראיתם תעלות בוץ? בצעו כמה שיותר מהר הדברה ותאמינו לי – אתם תחסכו בהדברה הזאת כסף (למרות שהיא עולה לא מעט) הנזק שיכול להיגרם לכם על ידי הטרמיטים הוא אכילת כל הדלתות, המשקופים והריהוט (בלי להפחיד). 

מה מושך טרמיטים לביתי? 

טרמיטים אוכלים תאית – תאית נמצאת בעיקר בעץ (אותו עץ שיש בדלתות, במשקופים ובחלק מהריהוט בבית ובמטבח שלכם). טרמיטים אוהבים גם מקומות חמים וחשוכים לכן אזורים חשוכים כאלה בביתכם (מאחורי ספריות וארונות בגדים) מבחינתם זה גן עדן. בנוסף, לחות מסביב לבית (עקב פיצוץ בצנרת או מים שחלחלו בקיר) היא הגורם הנוסף המזמין את הטרמיטים לביתכם – לכן הקפידו לשמור על קירות הבית יבשים וכך לא תכינו פרצה לגנב. 

איך הטרמיטים נראים?

הגודל של הטרמיט משתנה מזן לזן – אבל רובם באורך של 7-10 מ"מ. הצבע שלהם נע בין שקוף לשחור (במקרים מסויימים) בעיקר שקופים – חומים בהירים. דומים לנמלים בגודל שלהם רק עם כנפיים ובצבע בהיר יותר. 

כמה זמן יכולים הטרמיטים להיות אצלי בבית? 

כל עוד מתקיימים עבורם כל התנאים לשגשוג – הם יכולים להיות שנים ארוכות אצלכם בבית ולגדל מושבה של מיליוני טרמיטים. הטרמיטים הממוצעים ממש נחבאים אל הכלים, הם סולדים מאור השמש ולכן ירדו מתחת לפני השטח באור השמש וכל עוד לא תשימו לב שהמשקוף נאכל או שאיזו שידה כבר לא איתנה כבעבר – הם ישגשגו ויחיו את חייהם. 

איך אני מונע מטרמיטים בכלל להיכנס אלי?

כדי למנוע מטרמיטים בכלל מלהכנס לבית ישנם כמה כללים שעליך להקפיד עליהם:

  1. הימנע מלחות בקירות – הם אוהבים חום חושך ולחות – אז לפחות תטפלו בלחות! 
  2. צמצמו את ערימות הפסולת ובטח הפסולת שמכילה עץ בחצר ביתכם. 
  3. אטמו את כל הרובה, הסיליקון וכל המרווחים הקיימים בין המרצפות. 
  4. אטמו חורים וחריצים בקיר. 
  5. רגע לפני אכלוס ועדיין לא הניחו מרצפות? הזמינו הדברת טרמיטים לפני כניסה לדירה – כזאת שתרטיב את החול שמתחת לריצוף כדי שגם אם חלילה תתפתח נגיעות טרמיטים בעתיד באזורכם הדירה והבית שלכם יהיו מוגנים. 
  6. גרים בבית פרטי? הציבו מלכודות ניטור מסביב לבניין (או הזמינו אותנו כדי להציב אותן) ונבצע ביקורת אחת לחודש – חודשיים לוודא שאין התפתחות של טרמיטים בסביבת הבית (ובמידה ויש נדע לתפוס את זה בזמן). 

תוך כמה זמן הטרמיטים יאכלו לי את הבית?

טוב הגזמתי אולי עם הניסוח אבל תוך מספר חודשים בלבד – אם בעיית הטרמיטים לא תטופל "הלך עליכם". כלומר – אם אתם ניצבים בפני בעיית טרמיטים דעו שיש לכם כמה חודשים בודדים כדי לטפל בבעיה (לא מהיום למחר – אבל אל תדחו את זה). 

מה מחזור החיים של הטרמיטים? 

ארוך. 

טרמיטים חיים בין 2-50 שנה תלוי מושבה וסוג טרמיט. כמו בנמלים, גם כאן הטרמיטים "הפועלים" יכולים לחיות מספר של חודשים אך המלכה יכולה לשרוד עשרות שנים. 

כל הטרמיטים עוברים את אותו מסלול:

  1. ביצה
  2. נימפה
  3. בוגר

כאשר הטרמיט מתמיין לבוגר נקבע השכבה שאליה הוא ישתייך (בדומה לנמלים). 

האם הטרמיטים יעלמו מעצמם? 

אז זהו ש..אין מצב. אם כבר נגיעות טרמיטים החלה אצלכם הם לא יעזבו לעולם מבלי טיפול. בעצם הדרך היחידה בה הם יעזבו זה במידה ויגמר להם מה לאכול אצלכם – ואז זה אומר שהלכו לכם המשקופים, הדלתות, ארונות המטבח ו.. תשלימו לבד.

יותר מזה – אם לא תבצעו טיפול כמו שצריך ו\או תבצעו טיפול נקודתי בלבד רוב הסיכויים שהם גם יחזרו.  

טרמיטים – מה על מדביר מקצועי לדעת?

כדי שטיפול יהיה לא רק לשם הטיפול אלא גם יצליח על המדביר להכיר את הביולוגיה של הטרמיטים.
נכון, טרמיטים בבית זה באמת מצער ובאסה והכל אבל הם כן ממלאים תפקיד חשוב בטבע. נתחיל הכתבה בלימוד קצר על התנהגות הטרמיטים.

מה טרמיטים אוהבים לאכול? 

טרמיטים הם חרקים הניזונים מצמחים מתים, ניזונים עוד משאריות מזונות אורגניים בטבע ומשחקים תפקיד משמעותי בשמירה על מחזור או קיימות אם תרצו של הפסולת בטבע. הם מעכלים מעולה תאית (בניגוד אלינו, ולכן אצלנו אגב מה שנקרא סיבים תזונתיים לא מתעכל וגורם לנו לתחושת השובע הזאת). התאית הזאת מצוייה בעץ, בקרטון, בקאנבס וכו' 

יש מדענים שמאמינים שמערכת העיכול של הטרמיטים יכולה לאפשר לנו בעתיד פיתוח של דלק ביולוגי – זה עוד בלמידה ופיתוח והלוואי ונשמע חדשות מאירות פנים – ונבין שלכל אחד בטבע יש תפקיד (לא רק תפקיד כזה שעוזר לנו להתפרנס). איך זה קורה? האנזימים המעורבים בפעילות מערכת העיכול במעי הקדמי והאחורי נמצאים תחת מחקר, אנזימים אלו מפרקים את התאית לסוכר (גלוקוז) שהטרמיטים משתמשים בהם לתזונתם. 

שנם טרמיטים הניזונים רק מעץ ומוצריו וכאלו הניזונים גם מצואה, דשא עלים ושורשים. בקיצור, לא משנה מה הטרמיטים אוהבים לאכול, ברגע שהם אצלכם בבית – מהרו לבצע הדברה במהרה!

אהבתם את התוכן? נשמח לשמוע את דעתכם

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

אולי תאהבו גם...

אודות ליין:

ליין הינו פורטל תוכן עשיר שגאה להציג תכנים חדשים, מתעדכנים שעושים כיף לכל מי שקורא אותם! אנחנו מספקים תוכן איכותי במבחר גדול של מדורים, החל מלימודים וקרייה, דרך עסקים, ועד חיים! שימו לב, מומלץ להירשם לדיוור שלנו כדי לא לפספס אף עדכון על כתבה חדשה שעולה לאתר!

הרשמו לניוזלטר שלנו!

בא לכם לקשקש?

דילוג לתוכן